Ať se jedná o malou rodinnou firmu či velkou nadnárodní společnost, mají jedno společné. Potřebují někoho, kdo je povede a bude je řídit, bude mít vize do budoucnosti, a kdo businessu rozumí. Ředitelé jsou často trnem v oku všem zaměstnancům i lidem zvenčí. Kravaťák, který celý den vysedává v kanceláři u počítače a nic nedělá. Je to ale opravdu tak?
Tak především ředitelé mají obrovskou zodpovědnost za chod firmy, její zisky, za své zaměstnance, investice ale také ztráty. Takže když se firmě nepovede dobře, většinou je první, kdo musí problémy řešit ředitel. A nemyslete si, ani propouštění zaměstnanců není příjemná záležitost. Takže to, co z velké části tvoří pozici manažerů a vedení firmy je právě odpovědnost za její chod.
Den ředitele či businessmana není zrovna jednoduchý. Často začíná sice třeba až po osmé ráno, končí však mnohdy v pozdních večerních hodinách. Jednání s dalšími firmami se často vedou dlouho do večera, nehledě na víkendy, svátky či oslavy. Další věcí je náročnost některých jednání, které souvisí právě s tou zodpovědností za chod firmy. Někdy stačí, aby nevyšla jedna větší zakázka, a firma se může sesypat jako domeček z karet.
Naštěstí i ředitelé firem mají úžasný nástroj a to je delegace povinností. Nemohou zvládat všechno sami, a čím větší je firma, tím více lidí je delegovaných. Proto je ve velkých nadnárodních firmách opravdu hodně manažerů, kteří hlídají jednotlivé provozy, tak aby všechno šlapalo. Není totiž absolutně možné, aby jeden ředitel ohlídal naprosto všechno.
Ať už je váš ředitel jakýkoli, věřte, že jeho práce také není jednoduchá. Každá práce má totiž svoje výhody i nevýhody. Jsou to totiž lidé, kteří mají obrovskou odpovědnost a mnohdy mají i takovou pracovní dobu, jakou by spousta lidí nechtěla dělat za jakékoli peníze. Jejich práce je často vykoupená životem v osamocení, protože nemají čas ani na rodinný život. Prostě firmě často obětují úplně všechno.