Žijeme v době, kdy internet může být jak velkým pomocníkem, tak velkým škůdcem. Internet má v podstatě takovou moc, že jen díky několika špatným recenzím dokáže shořet přes noc i velmi úspěšný podnik. Věřte tedy, že je velmi dobré být tedy s „internetem“ a jeho uživateli v symbióze a budovat si dobrou pověst všude kde jen to jde.
Pokud přemýšlíte, jak toho co nejefektivněji dosáhnout, máme tu pro vás hned několik možností. První z nich je založení si své vlastní stránky na sociálních sítích. Zejména Facebook je fenoménem dnešní doby a je na něm téměř každý. Můžete tak relativně snadno a za malé peníze přijít ke spoustě nových návštěvníků webu, sledujícím, lajkům nebo třeba i k dobré pověsti. Tato sociální síť je založena na interakci mezi lidmi je tedy přirozené, že lidi budou chtít vyjádřit názor i právě na vaši firmu.
Nicméně pokud se tak stane, musíte na zmíněné recenze reagovat a brát si z nich ponaučení. Většina zákazníků neřekne co je u vás špatně vám do očí, ale napíše vám to na internet a pokud vy nebudete reagovat na recenze (i ty negativní!), jen se sami ochuzujete o zpětnou vazbu. Přitom právě tato zpětná vazba může posunout dál nejen vás a váš podnik, ale dokonce i vaše zisky k lepšímu.
Nicméně spolehlivějším a kvalitnějším způsobem jak si na sebe nebo svoji firmu nechat napsat pozitivní recenzi je PR článek. Jedná se o reklamní články, které si objednáte přímo u marketingové firmy. Ta má za úkol napsat nějaké kladné hodnocení právě na vaši firmu nebo váš výrobek právě pozitivní recenzi. Tuhle recenzi pak má za úkol uveřejnit obvykle na svých webových stránkách společně se zpětným odkazem. Tento způsob má mnoho výhod – a to především záruku kvalitního a bezchybného textu, který je napsán profesionály. Cena těchto článků se pohybuje obvykle od několika desítek korun až po tisíce. Záleží jak dlouhý a informačně hodnotný článek si přejete.