Každý touží po tom, aby to měl doma hezké a útulné. To znamená, aby spojil komfortní bydlení s elegantním designem. Je jedno rčení „můj dům, můj hrad.“ Domov je jako hradba našeho pokoje. Udělat si to co nejútulnější je přesně to, na čem záleží každému. Když si pořídíme bydlení, záleží nám na tom, aby to bylo v bytě hezké, a postupně si to hezky vyšperkováváme. Nový nábytek, bytové doplňky. Když si pořizujeme byt, těšíme se na to, až budeme postupně byteček zařizovat. Neobejde se to bez spousty hodin, které strávíme v obchodech s nábytkem a jinými bytovými doplňky. Je s tím hodně práce, ale děláme to rádi, baví nás to. Děláme to přece pro sebe. Kultura prostředí hodně vypovídá o člověku i o společnosti.
Jak to vypadá za Vašimi dveřmi?
A co za dveřmi Vaší domácnosti? Jak to třeba máte s veřejnými prostory ve Vašem domě? Uklízíte pravidelně chodbu? Snažíte se o nějakou výzdobu veřejných prostor formou květin či obrázků? Co třeba vysadit u vchodu malý záhonek s květinami? Kolik lidí si splní jen ten povinný úklid a to ostatní se ho už netýká.
Co je společné, není moje. Přitom co je společné, se mě týká. Člověk by v tomto ohledu neměl být lhostejný. Požadavek útulnosti končí za dveřmi bytu?
A co třeba v zaměstnání? Jak to vypadá u Vás v práci? V tomto ohledu si alespoň někteří lidé dávají záležet. Vždyť v práci trávíme zhruba 8 hodin denně, proto by to mělo být útulné a příjemné pro všechny. Určitě to má velký vliv na celkovou náladu i výkonnost pracovníků. Útulné prostředí by neměl podceňovat ani zaměstnavatel ani zaměstnanci. Určitě je to i o kvalitní reprezentaci firmy. Když firmu navštíví zákazníci, měl by vidět, že se ocitl v příjemném a útulném prostředí. Firma, která nevěnuje pozornost pracovnímu prostředí, pravděpodobně bude mít poněkud laxní přístup i k zakázkám. Nebylo by tedy lepší zadat je jinde?